Möte med NBAproffset Jonas Jerebko.



Kinnarps hade också bjudit in Jonas Jerebko. Jonas har en helt otrolig karriär bakom sig redan och den är långt ifrån slut än. I Sverige förstår vi inte inte riktigt vilken bedrift det är att spela i NBA. Jag insåg det först när jag kom till USA första gången. Det är en hype kring basket som saknar motsvarighet i Sverige. Du får ta ett allsvenskt fotbollsderby gånger tio för att komma upp på samma nivå. Efter att ha läst på lite så vet jag nu att det bara är en svensk tidigare som spelat i NBA.

Fick chansen att prata lite med Jonas. Blev väldigt imponerad över den generositet och ödmjukhet som han hade. Han är när allt kommer omkring bara 24 år. Det visar verkligen att det inte är ålder som avgör hur stor du är som människa. Stor skall du förresten inte tolka bokstavligt här. :)

Jonas tillskrev delar av hans framgång att han haft bra folk omkring sig. Folk som han kan lite på och folk som har rätt kompetens. Jag har under sommaren arbetat hårt med min F.I.S.T modell och det gladde mig att Jonas prickade in alla fyra delar av modellen när han beskrev sin resa mot framgången och då är jag alldeles övertygad om att han inte hade googlat på mig i förväg. :) Fick med andra ord ännu ett bevis för styrkan i modellen. Jag menar: det är en sak att uppfinna en modell det är en annan sak att den har grund och fungerar.

Mycket tacksam för att Jonas tog sig tid. Skrattar dessutom gott när jag ser bilden på oss. Som 186 cm lång brukar jag vara längst men i kontrast ser jag rätt kort ut i rocken.

På Youtube hittade jag några sköna klipp på Jonas In Action. Se nedan:

http://www.youtube.com/watch?v=BK8WkUntTJM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0