Positivt förundrad av Symantec!

Fick ett email från Symantec (De som gör Norton 360 antivirusprogram ni vet.) idag där man berättade att man hade dragit pengar från mitt kort för att förnya vår prenumeration. Eftersom vi har fått en annan lösning för internet säkerhet nu använder vi inte längre Norton längre.

Jag hann snabbt gå in i ett negativt tillstånd där jag tänkte: Shit 750 kr borta helt i onödan. Inte så mycket pengar för all del men jag hatar slöseri i alla dess former. Lurade också på om jag skulle skita i det eller om jag skulle försöka få till en reklammation.

Bestämde mig för att ta pulsen på Symantecs support i studiesyfte och jag förberedde mig också på ett långt krångligt förfarande att få till någon form av kontakt och var inte särskilt hoppfull kring ett positivt utfall på detta ärende. Tycker mig se det överallt med support i dagens samhälle att man bygger ett krångligt gränssnitt där det är tusentals av parametrar som måste fixas innan man till sist får ställa sin fråga. Svaret brukar bli trettio A4 sidor av regelverk som förklarar varför man är orimlig i sina anspråk och någon ersättning kommer inte på fråga.

Döm därför om min förvåning när Symantec snabbt och enkelt visar mig raka vägen in till supporten och kopplar upp mig mot en chat där jag omedelbart får prata med en på supporten som snabbt och effektivt (och med en skön ton) förstår mitt ärende och bekräftar att pengarna kommer att sitta på mitt konto om 3-14 dagar beroende på vilken bank jag har. Helt i sin ordning fick jag frågan varför vi inte längre ville ha produkten längre och det svarade jag på förstås. (Vi har fått gratis skydd via bredbansleverantören.)

Jag har varit nöjd med Symantecs produkter raktigenom och genom deras föredömliga support kan jag tala väl om dem även efter att våra mellanhavanden är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0