Tågtankar



En av de riktigt fina sakerna med mitt arbete är att man får se de många olika nyanserna av det svenska landskapet och de olika årstiderna. Om ni frågar mig så tycker jag att tåg är det absolut bästa sättet att färdas mellan städerna. Jag har verkligen ett slags somantisk känsla i kroppen när jag åker tåg. Jag kan lätt fantisera ihop äventyr på tåg. Kanske har sett för många Hollywood filmer. Att man sedan åker väldigt bekvämt, har gott om plats, slipper köra själv och dessutom vet att det är det mest miljövänliga sättet att ta sig fram på  (om man räknar bort gång och cykel.) är självklart ingen nackdel.

Veckan som var hade jag tre föreläsningar och det blev säkert ett par hundra mil på tåget. Det fina är också att vi har haft en massa olika väder på en och samma vecka. Sådant inspirerar mig.



Hade bland annat ett skönt möte i Västerås på Högskolan. Publiken var på hugget och det gjorde förstås migg riktigt laddad. Det blev ett av de bättre mötena under hösten. Heja Västerås!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0