Vinterhelg



Den här helgen blev så välbehövlig och magisk. Sitter med ett par viktiga projekt som borde varit färdiga för länge sedan. Jag arbetade till 23:00 i fredags. Det fina var att jag sedan länge hade bestämt mig för att umgås med Mattias varför Malin bestämde sig för att åka hem till sina föräldrar i helgen tillsammans med ungarna. På så sätt kunde jag disponera en helg helt fritt. Fredagen lade jag alltså till att arbeta.



Mattias och jag har känt varandra sedan högstadiet. Sedan har vi till och från träffats och det blir alltid väldigt bra samtal. I lördags uppstod något så unikt som att vi kunde tillbringa en hel dag tillsammans. Med fru, barn och karriär blir detta en lyx som sällan uppstår.

Vi började med att gå och träna. Kändes som en bra start på dagen. Sedan rann dagen i väg. Hann med att äta både lunch och middag på stan och se en film och diskutera framtid och allt mellan himmel och jord. Mattias har ett häftigt projekt på gång som kan bli precis hur stort som helst. Alltid kul att utbyta idéer så här.

När jag kröp till kojs på kvällen så tänkte jag att sådana här helger borde jag ha regelbundet. :) Får boka in en till snart!



Kan konstatera att jag tränade hela tre pass i helgen. Det är så underbart att vara frisk. Titta på kroppen hur den har förfalligt av fyra månader av sjukdom. Någon sade att när man blir sjuk så försöker kroppen säga något. Jag undrar verkligen vad det finns för bra i att inte har förmågan att träna? Jag älskar att röra på mig. Den kroppen jag ser nu är inte jag. Efter New Life 101 suktar hela kroppen efter att träna.

Har på senare tid däremot uppmärksammat en felkälla och det är bristen på sömn. Har den senaste veckan börjat schemalägga sömn. Har läst ett par studier om att sömnen är ovärderlig i jakten på att hålla sig frisk. Särskilt viktigt blir det här när man har två små som i stort sett varje natt vaknar och stör sömnen. Då måste man kompensera med att få in fler timmar. Om det här räcker återstår att se. Jag och Malin har dessutom lurat på att ha något slags separat säng så att åtminstone den ena får sova ut. Ok att man tappar närhet då men, ja, vad gör man. Det kanske inte går att få allt hela tiden men det går att få tillräckligt av allt, om ni förstår vad jag menar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0