En skum dag som var kul och gjorde ont.

Vaknade 4:45 utvilad. Det hör inte till vanligheterna. Eftersom jag inte riktigt vet vad jag skall göra åker jag till kontoret. Min tanke är att jag kan sluta tidigare då och på så sätt umgås mer med familjen. Alla vinner med andra ord. Idag värkte båda fötterna något ohyggligt. Det går åt en del mental energi att leva med smärta, i alla fall för mig. Dessutom hade det kommit rikligt med snö vilket gjorde alla utomhus promenader till ett äventyr på kryckor.

Inser att jag egentligen varit sjuk / skadad sedan 15 december. Detta har gjort att jag är efter med allt. Därför har året, de dagar jag inte har coachat eller föreläst hittills bestått av att försöka komma ikapp. Idag kände jag att förutsättningana fanns att detta skulle inträffa. Tanken kittlade skönt. Äntligen kan jag börja fokusera framåt! Blev inte riktigt klar men det känns verkligen befriande att vara där jag är nu.

Idag var jag också i GBG och träffade Mickael och Erica på Talarkompaniet. Det blev ett kul möte. De är så bra människor. Mycket skratt och härliga samtal men ändå ruggigt effektivt. Passade på att fråga Erica lite om tips för fötterrna. Fick höra om något som friidrottarna gör som kallas för värme/kyla behandling. Tydligen grymt effektivt mot inflamationer. Det går till så att man sätter fötterna i en balja med isbitar i fem minuter. (blir en bra mental träning att se om man uthärdar så länge) Därefter doppar man fötterna i vrålvarmt vatten lika länge. Sedan växlar man så ett antal gånger. Skall prova imorgon kväll. Kan inte säga att jag ser fram emot det men det vore skönt att bli av med värken så då är det bara att köra :)

Innan jag åkte till Borås körde jag en coaching med en ny klient.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0