Summering av 2010

Satt och lurade på vad jag tyckte var mina största triumfer på det personliga planet förra året. Här är min topp 5 lista:

1 Jag genomförde en USA turné. Ohotad första plats. Sex föreläsningar i USA, bland annat på M.I.T. Världens mest välmeriterade universitet med 65 nobelpristagare bland eleverna känns häftigt. Jag blir speedad bara jag tänker på det. I did it!

2 Jag blev 14 % bättre som föreläsare. Det är min i särklass största förbättring på årsbasis någonsin som föreläsare. Under året som gick slog jag mitt personbästa resultat på föreläsningar ca 20 gånger. Det är mycket träget och målmedvetet arbete som ligger bakom.

3 Jag genomförde New Life 101.  Att ha levt i cirka sju år med smärtor och elände och äntligen genom ett antal bra vägval ha genomfört det här känns fantastiskt. Det som gör mig särskilt stolt är att jag när Malin var i Kina tolv dagar lyckades med att träna två pass om dagen som ensam förälder och dessutom egenföretagare. Det om något har ändrat synen på vad jag kan prestera om jag bara vill.

4 Jag var mer synlig i media än någonsin. Totalt blev det trettio tidningsartiklar och reportage. Bland annat Svenska Dagbladet och Pharma Industry som största bedrifter. Det känns lite extra coolt att vara med i ett seriöst magasin. Att jag dessutom fick in en artikel jag skrivit på hela fyra sidor i Pharma Industry bådar gott inför framtiden.

5 Jag skapade två helt nya föreläsningar. Totalt 5 timmar nytt material. Mastermind som en heter fick på mitt första försök bättre betyg än vad snittet för förra årets intränade föreläsningar var. Ett mycket gott första försök.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0