Veckans uppdrag!



I måndags hade vi utvecklingsdag med coacherna i Actionplant. Det är så underbart magiskt att träffas. Det är ett grymt kompetent gäng och alla har var och en sina expertområden. Det innebär att alla har något att lära när vi träffas. Jag gick från dagen med ett par nya verktyg att prova.

När jag satt där slog det mig hur lyckligt lottad jag är att ha så många genuina, generösa, kärleksfulla och professionella personer i min närhet.



stärkt av måndagen var det med extra hunger som jag körde veckans tre föreläsningar och tolv coachningar.

I tisdags fick jag äran att inspirera deltagarna på fyrtio-års jubileet för Tommy Byggare. Det var en gedigen panel av föreläsare och Erik Blix var konfrensie. När jag gick på gymnasiet var jag en flitig lyssnare på radioprogrammet "Riskradion" där Erik Blix var en viktig del. Nu arbetade vi tillsammans. Det kändes coolt. Han var väldigt trevlig och gav mig en riktigt bra presentation. Sådant är viktigt.



Efter uppdraget gick det undan för att hinna till Borås för ett möte med Borås Toastmasters Club. Jag ville så gärna se Susannes debuttal.



Susanne är projektledare för arbetet med etableringslotser i Actionplant. Hon är en toppentjej. Full av energi och intelligent och har dessutom en grym kompetens. Talet gick dessutom jättebra. Efteråt kunde man se att adrenalinet gick ur kroppen. Hon hade laddat för det här. Tur att jag skyndade mig. :)

I Stockholm blev det två korta uppdrag. Jag kom upp på onsdagen kl 22:00 och hade inte bokat hotellrum. Det visade sig vara ett dåligt drag. Det var nämligen fullt på alla hotell i närheten av där jag skulle bo. Efter en timmas letande trevade jag in på Scandic Continental. Det hör inte till de billigast hotellrummen jag bott på... Men jag var så trött så jag kunde nog betalt vad som helst kändes det som.



Man kan se att jag är trött men lycklig eftersom jag vet att jag skall få sova om ett par minuter, eller hur?

Ett spännande uppdrag den här veckan var föreläsningen på Konfexmässan. Ett antal föreläsare var inbjudna. Bland annat Mark Levengood och Malin Berghagen. Jag var med andra ord i gott sällskap:) Det känns fint att ha fått förtroendet. Till skillnad från storheterna jag nämnde så skulle jag föreläsa på lilla scenen som fanns mitt ute på mässan. Det här hade jag gått och lurat på sedan jag fick uppdraget. Hur skulle det bli att föreläsa för personer som går förbi i gångarna? Tog en bild på det enorma publikhavet tre minuter innan jag skulle börja...



Det blev till sist åtta personer. Någon kanske tänker att det var en besvikelse? O nej. Mitt fokus är alltid att jag föreläser för de som kommer, det är för dem jag är där. De andra finns inte på min karta. Mitt jobb är att ge allting jag har till de som har investerat tid att lyssna på mig. Det blev dessutom en framgång eftersom det var heta kontakter som satt där. Jag fick två skarpa uppdrag på plats och när jag kom hem såg jag ännu en förfrågan från en som var där. Bra resultat på denna gedigna grupp tycker jag.

Därefter stod jag i Talarkompaniets monter ett par timmar och gjorde reklam för dem och mig.

Runt 12:30 var det dags att gå. Då väntade ett snabbt möte innan jag skulle med tåget mot Borås. På tåget ringde ännu en kund och bokade en föreläsning. Det blev med andra ord en riktigt lyckosam dag. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0