Vi busar med Malin!

Min fru och jag är ofta väldigt överens om saker. Vad gäller inköp av Lego har vi däremot väldigt olika åsikter. Behöver jag nämna att Neo står mer på min sida i den här frågan. :) Därför bestämde jag och Neo oss för att göra ett litet bus för Malin. Idén var att lura Malin att vi köpt en rejält stor Legolåda medan hon var i Kiruna. För att göra det hela trovärdigt lät vi Malins pappa ringa och läcka lite om ett stoooooort inköp av Lego som vi gjort.

Bakgrunden till det hela var att jag och Neo hade sett en ritning på ett jätterymdskepp som vi räknade ut att vi kunde bygga förutsatt att vi slog ihop alla inköpta lego rymdskepp.



Malin ringde förstås på kvällen och undrade vad det var för inköp... För att hon skulle ha en chans att genomskåda det hela kände jag det som viktigt att svara ärligt på alla frågor. Malin var dock så fokuserad på att vi hade köpt rymdskeppet så hon hörde inte alla ledtrådar i mina svar.

exempelvis:

Malin: Har ni köpt den på internet?
Jesper: Sådana finns att köpa på internet.

Malin: Vad kostade den?
Jesper: Om man köper den på internet får man räkna med 1800 kr.

Passade också på att MMSa bilden ovan till henne. Jag och Neo skrattade mycket åt det här. Det är roligt att busa med folk. Jag trodde att Malin kanske skulle bli sur... men det blev hon inte. Vilken bra fru man har. Ett bra tecken tycker jag för nästa gång vet man inte om det är ett bus eller på riktigt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0