Vilken härlig dag!



Idag kunde jag bocka av ytterligare ett mål på listan. Målet, som jag satte förra året, var att positionera mig för att göra större föreläsningar för kunder. Mina Lev Nu föreläsningar har för all del varit välbesökta men mina företagsgigg har däremot sällan överstigit hundra personer.  Idag skördade jag första frukten av alla ansträngningar. 400 anställda i Folkets Hus i Motala. Jag var euforisk när jag stod vid sidan av scenen och insåg att jag nu gör mitt första "stora" professionella uppdrag.

Hur gick det då? Jo jag var lite nervös när jag gick upp på scenen men det släppte med en gång när jag började snacka. Det kändes riktigt bra. Har inte läst igenom alla 400 utvärderingar ännu men de jag ögnade igenom såg väldigt övertygande ut. Detta var ett uppdrag som Lära för livet fixat och det känns kul att jag nu får förtroendet att göra även sådana här uppdrag. Heja Annika! I vår har jag ytterligare ett tiotal liknande föreläsningar, den största bokade hittills är 800 personer.

Efter föreläsningen åt jag lunch med Mauno som varit min kontaktperson och vi hade ett härligt samtal om pedagogik. Sedan bar det iväg hemåt i ett härligt gnistrande vinterlandskap.



Jag bryr mig inte ens om att jag fick avbok från de som skulle komma på workshopen imorgon. Ingenting kan få mig att må dåligt idag. Jag sjöng i bilen hela vägen hem så jag blev alldeles hes. Har du sett filmen Jerry McQuire och scenen när Tom Cruse sjunger i bilen, då vet du hur jag kände mig.  :) Nu somnar jag gott i sängen med ett leende på läpparna. Jag har på känn att det här kommer bli ett riktigt bra år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0