Mycket studiotid blir det.



Håller som bäst på att spela in ett 10-dagars program i ämnet kommunikation och försäljning... på engelska. Det här med engelska är den stora utmaningen. Jag kör för all del ett tjugotal föreläsningar årligen på engelska men det är inte riktigt samma sak. När man föreläser gör det inget om något ord blir lite fel eller om man tar om sig, så länge min energi är på rätt ställe. Jag har väldigt bra självförtroende här efter snart tusen utvärderingar från mina engelska föreläsningar. (som faktiskt, enligt statistiken, har ett ännu högre snitt, om än marginellt.)

Att däremot spela in på engelska kräver mycket mer. Här måste det bli så perfekt det kan. Kan väl konstatera att det stundom låter riktigt bra men oftast så är jag ärligt talat inte alls nöjd. Hur som helst har min engelska coach, min referensgrupp och en stor redan kund godkänt kvalitén så därför är det bara att köra på.

Första dagen jag spelade in krävdes det åtta timmars inspelning för att få ut sju minuters material. Nu är jag mer inne i det. Tycker själv att jag efter en vecka i studion har blivit bättre på engelska. Jag får till meningarna snabbare och genomgående låter uttalet bättre. Långt ifrån perfekt men... varje steg räknas.

När jag föreläser i USA frågar man alltid efter material och nu äntligen kommer jag att kunna ge dem som önskar någonting. Känns hur kul som helst.

Skall bli kul att se den färdiga produkten och hur den mottas. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0