GearUp50 - Dag 11 Fredagsmys

En spännande sak som jag bokför är alla de gånger som jag känner sug efter godsaker. Efter att ha tränat in en vana i sådär 37 år att äta gott på fredag så har man en hyfsat stark mental trigger efter det här. Denna trigger måste brytas. Idag lyckades det väldigt bra. För det finns nämligen ingen motsättning mellan att det är gott och att det är nyttigt.

Dagen till ära blev det thaimat och sådant gillar jag. Inser att lite planering är på sin plats för att få det här att fungera långsiktigt. Nu är jag mentalt stark men hur skulle det vara en kväll då jag kommer hem utarbetad och med begränsat tålamod?

Totalt har jag hittat 30 olika tillfällen då jag är vanemässigt programerad att tänka "Det här tillfället kräver lite god mat!" Inte undra på att jag ligger några kilon över där jag vill vara. Hittills har jag i alla fall med mental konditionsträning och medvetenhet lyckats välja rätt. GearUp50 gör verkligen nytta.

Vågen visade 101,9 kilo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0