GearUp50 - Dag 18-19 Lördagsmys

I lördags var jag och ungarna på restaurang. Fick då för första gången chans att praktisera lösningen på restaurangproblemet som jag talade om en gång tidigare. Det fungerade alldeles utmärkt. Jag köpte bara en förrätt och kunde sedan fullfölja middagen med det som ungarna lämnade. Vet att en del tycker att det här är lite äckligt... Jag håller inte med. Att slösa med jordens resurser. Det är äckligt. När människor svälter på planeten är det en skymf att lämna mat. Å hör sen! :)

Fick ett bra tips av Jörgen som också fungerar som alternativ och det är något som vi i Sverige är usla på: Doggybag! I USA spelar det ingen roll hur fin restaurangen är. Är du mätt får du ofta frågan om du vill ha en doggybag med dig. Där har vi mycket att lära i Sverige. Kanske att även detta visar att vi är rätt fel ute med vår syn på att slänga mat. Försöker inte promota amerikaner på något sätt men i just på den här punkten har de kommit längre än vi.

Vågen visar 101 kilo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0