GearUp50 - Dag 2

Var lite orolig i morse. Skulle ut på uppdrag och inser att jag inte har lagt ut riktlinjerna för hur jag skall äta balanserat när jag reser. Tog med mig en påse frukt, ett par kokta ägg och lite nötter. Skulle äta lunch med ett par kollegor så jag hoppades att jag skulle bestå provet med att äta ute. Om jag bara inte är hungrig så väljer jag nästan alltid rätt så min matbox kunde verkligen göra nytta.

Resultatet blev dessutom bra. När det närmade mig lunch hade jag fått i mig mellanmål och vi hamnade på en restaurang som serverade vegetarisk mat. Valet var enkelt. Det blev wokade grönsaker med skinnpotatis och någon slag guacamole. Nästa prov var att äta långsamt och bara äta så mycket jag behövde. Med småländskt blod i kroppen har jag en övertygelse att krossa: Man måste inte äta allt på tallriken. Även detta provet bestod jag. Sedan var det bara en transportsträcka in i mål.

Frukost: Banan, äpple, apelsin
Mellanmål: Nötter och pumpakärnor 1 dl.
Lunch: Wokade grönsaker och skinnpotatis
Mellanmål: 2 ägg
Middag/kvällsmat: 1 färsbiff och lite sallad

Hade tappat 1 kilo på vågen. Det är lite för mycket på en dag. Har en känsla av att jag får i mig för lite kolhydrater. Måste kolla av med Jörgen imorgon hur han ser på saken.

Dagens vikt var 103,1 kilo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0