GearUp50 - Dag 4 Övning ger färdighet

Idag föreläste jag på Näringlivsmässan i Ulricehamn. Det är en utmaning när man håller på att vänja sig vid en högre växel med kosten. Bara för att inte utsätta mig hade jag burkat upp en hel del mat. Min tanke var att det kanske skulle vara svårt att avstå om jag hade med mig endast ett alternativ eftersom de många erbjudandena skulle kännas mer lockande.

Strategin blev alltså att kunna erbjuda mig själv flera alternativ så att min nyttiga linje skulle framstå som lika fri. Det innebar alltså att jag hade fler alternativ med mig än jag ämnade att äta. Fungerade finfint. På kvällen var det Gala-middag med prisutdelning och dessutom en tre-rätters...

Drack läsk till middagen och fortsatte sedan med vatten i övrigt försåg jag mig med maten som bjöds. Räknar alltså inte med att ha gått ner i vikt imorgon :) Men det är helt ok. Målsättningen är klar. Det måste gå att njuta ibland. Det här var ett utmärkt tillfälle.

Idag hade jag i alla fall tappat ytterligare vikt. Vågen visade 101,6 kilo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0