GearUp50 - Dag 5

Ännu en dag på Näringslivsmässan i Ulricehamn. Det är verkligen svårt att få till en fin kosthållning på mässa. Just det där med att äta oftare blir svårare när man har åtaganden osv. I alla fall bestod jag provet. Väl inne i stan berättade Malin att hon och ungarna varit på McDonalds. Det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig som lunch. Köpte Thaimat i stället. Nästa utmaning kom vid köpandet av lördagsgodis. Jag var duktigt sugen måste jag erkänna. Men det gick fint. Gjorde ett par 3T och körde lite attitydsträning sedan var jag inte alls sugen. :)

Malin skulle gå ut med tjejerna i kväll så jag frågade ungarna vad de ville ha. De fick välja helt själva. Enhälligt valde dom pizza. Förra gången jag och ungarna köpte pizza köpte vi en till mig och en till dem. De åt upp hälften varför jag den gången åt 1,5 pizzor. Min instinktiva känsla var att det inte skulle hända en gång till. Idag delade vi alla tre på en pizza i stället. Det kändes vettigare. 

Det ser ut som om de olika strategier jag har satt i verket fungerar väldigt bra. Som det nu är, är jag mer balanserad än tidigare. Det skall bli spännande att se konsekvernserna av den här livsstilen på längre sikt.

Vågen var något plus idag. 102 kilo. Men om du läste om den läckra middagen jag blev bjuden på igår av kunden så förstår du varför! (Det var värt vartenda gram!)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0