GearUp50 - Dag 8 Nya insikter

Dagens stora insikter kom idag när jag och Malin tog med ungarna på restaurang. Det är svårt att äta på restaurang eftersom de inte levererar små portioner. Därför kände jag mig oerhört listig när vi valde en av kronjuvelerna i Borås restaurangutbud, Babbel, eftersom de har Tapas på menyn! Det innebar en möjlighet att kunna äta lite! Jag brukar lätt äta 4-5 stycken Tapas. Valde idag att beställa in 3 tapas.

Här kom en övertygelsekonflikt! Ungarna orkade nämligen inte äta upp. Inte helt ovanligt. Personligen tycker jag inte att man skall slänga bort kött. Kan kanske tyckas groteskt av en köttätare att tycka synd om djuren men jag känner att om djuret dog för att jag skulle äta mat så är det en skymf att inte äta upp, om du förstår hur jag menar.

Det visade sig att denna övertygelse var starkare än viljan att genomföra GearUp varför jag alltså började sätta i mig även ungarnas mat. Jag blev proppmätt men jag skymfade inte djuret. Det störde mig också lite eftersom jag med den här reglen egentligen inte kan beställa mat på restaurang eftersom risken alltid finns att barnen inte äter upp. Ganska komiskt va?

De potentiella lösningarna jag hittills arbetat fram är alltså:

1 Ta bort övertygelsen om att det är en skymf att lämna.
2 Endast beställa förrätt och invänta och se hur mycket ungarna äter och därefter eventuellt beställa mer.
3 Avstå från att gå på restaurang över huvudtaget.
4 Äta mig proppmätt och gilla läget!
5 Tvinga ungarna att äta upp.

Hetast just nu är: 2 eller 3
Helt otänkbara: 1 eller 5
Nödlösning: 4

Om jag summerar GearUp50 hittills så har jag redan gjort mängder av insikter och lärt mig massor om mig själv.

Vågen visade 101,9 kilo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0