GearUp50 - Dag9

Min fru sitter och arbetar fram en helt ny kollektion kläder till Craft. Detta gör att hon minst sagt gärna vill äta gott. Detta är ett spännande kapitel eftersom jag ofta brukar falla in i hennes vanor. Snacka om att man blir som man umgås. :) På samma sätt har jag ibland samma inverkan på henne.  (I alla fall i mitt tidigare liv.)

Denna dagen var det pizza som gällde för henne. Här lurade jag lite på hur jag skulle göra. Jag föreslog att vi skulle dela en pizza. (=hälften så mycket kalorier.) Inser att vi aldrig tänkt på det tidigare. För mig är detta definitivt en sak som kommer hjälpa till i framtiden.

Jag är verkligen helnöjd med allting som jag lär mig under det här projektet. Har fått ett par kommentarer att man förväntar sig att jag skall vara mer extrem. Att jag skall rasa massor av kilon snabbt. Hur många gånger fungerar detta? Det gjordes en studie för en tid sedan som visade att 95 % av alla som kör en extremdiet där man tappar många kilon snabbt inom ett halvår väger i genomsnitt 2 kilo mer än när de började. Jag är ett levande exempel på att det inte fungerar.

GearUp är istället ett försökslabb där jag skall lära mig mesta möjliga och hitta något som kan bli bestående. Jag har kommit fram till ett vägskäl. Jag är jättestolt över den mängden träning jag har vant mig vid det senaste året. Jag är däremot inte fullt lika stolt över resultatet från alla de kostexperiment som jag genomgått. This is it! Jag vet att svaret finns där ute. Det är nu jag är på jakt efter det som verkligen fungerar.

Vågen visade för övrigt 102 kilo igen. Det verkar som om jag åtminstone inte äter för lite :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0