Lördag med kidsen

Malin var iväg i skärgården tillsammans med väninnor så jag och ungarna lekte själva :)



Nomi älskar att bygga BRIO-tåg just nu. Vi fick till en fin bana tycker jag.



Vi har ett system där ungarna får kulor i en burk om de hjälper till med olika saker hemma. När burken är full så får man köpa valfri leksak. Just denna helgen var både Nomis och Neos burkar i stort sett fulla. Det var bara ett par kulor som saknades. Jag frågade om ungarna ville hjälpa till och städa och de ville dom. (Utan att veta att det vankades kulor.) Neo ville damma. Rätt vad det var såg jag honom ligga på golvet och gno och gnida frenetiskt. Jag frågade honom vad han gjorde och då svarade han.
- Den här fläcken har irriterat mig mycket.
Det är det som är så härligt med barn. De leverarar verkligen hela tiden.



Springa i hallen är alltid jättekul.



Vi var en sväng på restaurang också. Då ville Neo visa alla grimaser som han kan.



Sedan blev det lite mera BRIO byggande :)



Sedan körde vi lite seriös dans tillsammans. Nomi älskar att dansa. Det är bra att maxa ut ungarna precis innan läggdags dessutom för då sover de så bra på natten. En insikt vi gjort i vår familj.



Jag har alltid drömt om att ha en laser i hemma ljusriggen och har jag nu! Fick en kommentar från en nära vän som antydde att jag är lite vräkig. Det är verkligen inte sant. Jag har inte alls särskilt många materiella mål nu för tiden. Faktum är att en normal Svensson dricker alkohol för mer pengar på ett år än vad den där lasern kostade. Tur att man inte dricker alkohol :)



Precis vid läggdags på lördagkvällen kom Malin hem. Äntligen en fulltalig familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0