Näringslivsmässan i Ulricehamn idag



Dagens föreläsning var inbokad sedan länge. Däremot ringde telefonen i måndags och jag fick frågan om jag ville agera konfrensie och moderator. Jag har egentligen aldrig gjort något så här stort i det avseendet innan så jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på men tänkte att det kunde vara lärorikt. Ägnade därför veckans lediga stunder att kontakta samtliga talare för att få lite värdefullt material för att kunna presentera dem på bästa sätt.

På morgonen ledde jag dessutom en debatt om hur skola och näringsliv kan bli bättre på att bygga brorar. Med på scenen fanns ett par tunga namn från Ulricehamns näringsliv, Områdeschef för gymnasieskolan, näringslivsorganisationer och kommunalråd, samt oppositionsråd. Det var himla kul att träffa de här människorna.
Sedan gick det i ett rasande tempo hela dagen och när klockan var 16:00 var jag helt slut. Då började mingeldelen och galan...



Bra publik!



Två grymma föreläsarkollegor. Sten Ottander med stora framgångar som toppchef på Husqvarna och Maria Wennerfalk som är en riktig fena på att föreläsa om hur man skapar Powerpoint presentationer.



Prisutdelning för beundransvärda insater i näringslivet.
Jag blir alltid så laddad när jag är med på sådana här sermonier. Jag blir sugen på att göra bättre ifrån mig när jag träffar andra bra entrepenörer. Fick under det här uppdraget chansen att tala en bra stund med Jens Spendrup som är VD för Spendrups bryggeri sedan 36 år tillbaka. Han har varit med och tagit det företaget från konkursmässigt till Sveriges största bryggeri. Det var ett spännande möte. Jag lär mig alltid så grymt mycket när jag träffar personer som verkligen vet vad de talar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0