Frustruation, en fantastisk källa till stordåd.



Efter att ha varit ute och föreläst en hel vecka och haft massor av spännande möten har jag haft det svårt att komma ut och träna. Malin var dessutom i Litauen ett par dagar vilket gjorde att jag fick exklusiv tid med ungarna. Härligt!

Det var därför med stor frustruation för att jag inte tränat som jag såg att det fanns en hel del möjligheter i fredags. Att jag skulle cykla till och från jobbet var en självklarhet. Så är det alltid när jag inte har ärenden som kräver bil.



Morgonens cykling till jobbet var himmelskt. Kroppen bara skrek av lycka. Temperaturen var i och för sig nära nollan men vad gjorde det äntligen fick jag röra på mig. Det här var min tid. Att våren nu verkligen är här kändes på alla lukter. Jag slutar aldrig att häpna över det mirakel som naturen erbjuder med alla sina lukter. Något som man går fullständigt bet på när man sitter i en instängd bil.

Hann med en timma intensivt pappersarbete innan det var dags att cykla till gymmet för lite personlig träning med Jörgen.



Dagen till ära hade Jörgen lite nya övningar i sin trollerilåda. Mycket mage blev det... Den här är ju bara sååå jobbig.



I slutet på magpasset blev det lite planka också. Lite och lite förresten. Slog personligt rekord faktiskt. 2,5 minuter. Vet inte om det är bra eller dåligt men det är där jag är nu. :) Skulle gissa att allting var ett resultat av den här frustruationen jag hade i kroppen. (som just på den här bilden hade ersatts med en manisk ilska.)



Efter passet med Jörgen tog jag en snabb mellis och kände att jag var oerhört laddad inför mer träning. Såg på schemat att de hade ett lunchpass med Body Attack. Hade aldrig provat det tidigare men hört att det skulle vara grymt jobbigt och påminna mycket om hur aerobics var när träningsformen kom. Jag bokade mig självklart :)

Det var ett ohyggligt jobbigt pass men fruktansvärt roligt. Det känns verkligen som ett pass jag kan tänka mig att träna igen. Det gick rätt ok med tanke på att jag redan hade tränat två timmar före passet. Kul att vara tillbaka i danslokalen igen. Jag har en dröm om att en gång kunna vara med på dansklasser igen och det här kändes som ett naturligt steg i den riktningen.



När jag väl kommit tillbaka till kontoret kände jag att det fanns mer att ge. Det här var min möjlighet att träna... Den måste utnyttjas... Det blev en liten joggingrunda när de andra på mitt kontorshotell fikade. :)



När jag var färdig med all administration och bokföring och annat kul så var det dags att cykla hem. Skrattade gott när jag insåg att jag den här arbetsdagen hade tränat mer än jag suttit på kontoret. Det finaste med min arbetsgivare är ju att han tycker att det är så det skall vara. Han uppmuntrar alla initiativ till träning eftersom det är bra för företaget. :)

Jag var riktigt trött när jag cyklade hem. Det kändes att jag varit igång. Det här var verkligen en magisk dag. Frustruationen är helt klart över... för den här dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0