När attityden segrar.



Hade bestämt mig för att cykla till jobbet igår. Jag gick och hämtade cykeln och när jag kom ut såg det ut så här. Himlen hade på bara några minuter öppnat sig. Hm. Vad gör jag? Lurar på att ta bussen men bestämmer mig för att gå in och hämta regnjacka. Jag skall cykla, så är det bara. Det finns inga dåliga väder... bara dåliga kläder...

När jag kom ut efter fem minuter hade det svängt igen. Det hade slutat regna. Då funderade jag på om jag skulle ta regnkläder eller vanliga kläder? Molnen var fortfarande mörka. Jag bestämmer mig för att köra vanliga kläder men jag packar ner regnkläder.



Halvvägs till stan såg det ut så här. Solen gassade gott och lukterna från ett nyduschat landskap var helt otroliga. Det finns ingen skapad doft i världen som kan mäta sig med detta, jag lovar.



Körde ett spinningpass sedan också. (Även det passet utan regnkläder:)

Jag känner mig alltid så där oövervinnlig när jag trotsar vädret. Det är på något sätt en symbol för attityd för mig. Vet inte varför men det funkar. Det blev en segerrik dag igår med andra ord.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0