En fasligt massa pengar



Läste en spännande artikel imorse. Artiklen handlade om USAs ekonomi. I artiklen fanns den här bilden som på ett tydligt sätt visar USAs stadsskuld. Den stora fyrkantiga högen på bilden är alltså byggd av buntar med 100 dollar sedlar. 1 billion = 1000 Miljarder

Det blir väldigt tydligt med en gång när man ser högen.

Vet inte hur det är med dig men jag får alltid en sådan där oroskänsla i kroppen när jag fokuserar på detta. Det känns som att jag tappar tron på politiker och hela systemet. De som vi har valt att leda vårt land. Om de är så fega med att hålla i slantarna för de offentliga utgifterna då vågar jag än mindre lita på att det gör det som krävs för att motverka den globala uppvärmningen.

Olustkänslan uppstår just på grund av att man har fokus på stora saker som man inte kan kontrollera. (Vilket gör att behovet att känna säkerhet får sig en rejäl törn i kanten.)

Så hur gör man då för att ställa sig över det?

Jo, genom att fokusera på det som du kan kontrollera!

Du har en obegränsad förmåga att vara din egen lyckas smed. Se till och var smart med dina privata finanser.
Betala av lån och Spara! Du måste inte handla upp alla pengar.
En god privatekonomi skapar en enorm trygghet helt klart!

Rusta dig! Lägg tid på att utveckla dig. Ju mer resurser du har desto bättre möjlighet har du att hävda dig på arbetsmarknaden. Lägg ned tid varje dag på att bli bättre på det som efterfrågas på arbetsmarknaden. Datakunskap? Kanske lära dig kinesiska? (Känns som en smart investering:) Gå en kurs i något som direkt anknyter till det du arbetar med? Lära dig ledarskap? Du vet helt klart bäst vad som skulle gagna dig. Försitt inte den möjligheten!

Vi lever lyckligtvis i en demokrati. Du har en röst. Precis som alla andra. Låt den rösten bli hörd! Var ansvarsfull när du röstar! Kräv av partierna att våga leda förnuftigt.

Vad gäller den globala uppvärmningen då... Lika enkelt där. Gå först! Inspirera andra till att bryta mönstret!
Jag och min fru sålde en av våra bilar för ett par år sedan. Både hon och jag har arbeten med mycket resor så det var ett stort steg. Vet inte hur många av våra bekant som säger: Hur klarar ni er med en bil? Det är då man får lön för mödan när man svarar: Det är för miljöns skull. Det sätter helt klart den fortsatta standarden på samtalet! Du har möjligheten att var en ledare! Gå i förväg! Det finns nämligen inga gränser för hur mycket positiv skillnad du kan göra i världen! Gör den skillnaden! Jag tror på dig! U rock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0