Im going home



Sitter på flygplatsen just nu och skall snart gå ombord på planet. Fick ett jättebra exempel på skillnaden mellan fokus och attityd precis. Just nu är det som skapar känslan för mig det jag fokuserar på (mer än min attityd)

Om jag väljer att fokusera på hur mycket jag saknar familjen just nu, då kommer tårarna. Min fru åkte dessutom till Kinsa igår så henne ser jag inte på en vecka. Att träffa ungarna däremot skall bli helt magiskt.

Om jag däremot väljer att fokusera på att jag uppnått samtliga mål med den här resan. Då fylls jag istället med en enorm tillfredsställelse. Jag blir stolt, laddad och helt överväldigad.

Vad jag väljer att fokusera på däremot... det har med attityd att göra!

Just nu är det nog dött lopp mellan de båda. Jag kan verkligen uppskatta känslan av saknad korta stunder för då vet jag säkert att jag har förmågan att älska och en familj som är värd att älska. I längden är nog alla uppnådda mål mer tilltallande. Genomfört första 3 timmars föreläsningen... Kört tre föreläsningar... Sålt slut alla Your Life 2.0 program... Haft fyra viktiga möten med presumtiva kunder. Ett direktavslut... Har över 100 skrivna sidor på boken med mig hem...

Viktigast av allt: Jag har lyckats balansera arbete och fritid på ett riktigt bra sätt. Förra gången jag var iväg var jag helt slut när jag kom hem. Nu känner jag mig fylld, harmonisk och fullständigt utvilad. Jag är redo att komma hem helt klart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0