Lake Nona rocks!



Fick ett par bilder på mig själv från gårdagens känslosamma dragning.



Eftersom det är Thanksgiving på väg hade jag laddat upp med en hel del av mitt mera känslosamma material. Bland annat pojken i trädet. Den historian är ett säkert kort i USA. Var fler än en av damerna i publiken som fick tårar i ögonen.



Det kändes som om budskapet gick hem. Eftersom det var ett kortare pass gjordes inga utvärderingar. (Brukar ha måttstocken minst 90 minuter för att göra utvärdering.) Är dessutom väldigt nöjd med min nya kavaj. De hade Thanksgiving rea på Hugo Boss och då upplever till och med jag som är rätt snål av mig med att köpa saker att priset blev det rätta.



Till min glädje fanns Kia i publiken. Jag blev grymt imponerad av henne. Hon hade en skön energi. Hon hade dessutom skrivit en bestseller som fått hela tre nationella awards för den. Fick en hel timmas samtal med henne och du må tro att det var värdefullt för mig. Heja Kia! Hon har dessutom släkt i Sverige så hon kunde prata svenska!



Här är mannen jag har att tacka för möjligheten att få föreläsa igår. Robert från New York. Han är som hämtad från en amerikansk film, på ett bra sätt. Skön röst och en naturlig humor som verkligen smittar av sig. Tack Robert för möjligheten.

På hela taget är jag väldigt nöjd med insatsen. Kunde varit några fler personer på plats kanske. Vi var ca 15 personer. Men det gör inget. Det faktum att folk promotar mig och ger mig möjligheter att föreläsa ger mig ett enormt självförtroende.

Kommer ihåg hur nervös jag var första gången jag föreläste i USA... Nu fungerar det väldigt naturligt. Räknade på det häromdagen. Har nu kört runt 20 föreläsningar i USA genom åren. Den totala föreläsningstiden är även den runt 20 timmar. Enligt min excel har jag föreläst för runt 1000 personer i USA. (Det är mer än vad jag träffade under hela första året som föreläsare 2006.)

Har hittills varit väldigt generös vad gäller arvode och villkor när jag har föreläst i USA. Ibland har jag föreläst helt gratis bara för att få träningstillfällen. I synnerhet i början. Trots det har det varit en väldigt god affär. Vågar påstå att samtliga uppdrag jag gjort i Sverige på engelska har tillfallit mig på grund av alla fina meriter från USA. Ser man det på det sättet så har det varit en ypperligt bra investering att föreläsa i USA. (och det är så man skall se det.) Övning ger färdighet som bekant.


Det spelar verkligen ingen roll vart du befinner dig eller hur bra du är. Det som är betydligt viktigare är i vilken riktning du rör dig och vad du är redo att göra för att komma dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0