USA here I come

Då var det dags för en ny resa till USA. Känns hur kul som helst. Har fått några enstaka förfrågningar tidigare men har varit tvungen att passa på grund av att jag har haft andra uppdrag. Den här gången passar det särskilt bra för jag behöver lägga lite tid på att skriva på nya boken.

Skall försöka blogga så mycket det går under resan. Så om Du är intresserad av att följa mig så kommer jag att ge dig en hel del från resan framöver



Planet var i alla fall försenat. Anledningen var att "fuelpreassure was low." Lade särskilt märke till ett gäng svenskar som skulle till Orlando på semesterresa. De knorrade rejält över det här. Började prata om att man minsann borde få ersättning...

Själv kunde jag inte alls identifiera mig med den tanken. Jag var mer tacksam att man insåg att bränslesystemet inte fungerade före start istället för mitt över Atlanten. :)

Det blir i alla fall ännu ett bra exempel på attityd. En avgörande faktor för hur livet blir är just hur du bestämmer dig för att reagera på det. Eller... Det är inte hur man har det utan hur man tar det som räknas. Tycker alltid det är lika märkligt när folk som är ute på semester gnäller över än det ena och än det andra. Dagens samhälle erbjuder ett arbetsklimat som verkligen kräver sin man. När man då får tillfälle att hämta andan och då i en miljö som Orlando, (Världens bästa semesterort om du frågar mig.) då borde väl fokus ligga i att verkligen på allvar ha så roligt som möjligt och koppla av så mycket som möjligt (eller vad som nu krävs för att skapa den perfekta semestern.)

Att sitta och lipa över att planet är lite försenat känns inte alls som rätt uppladdning.

Så oavsett hur du har det just nu fundera på vad det finns för bra med det? Vad du kan lära dig av det? Vad i de utmaningar eller saker som inte fungerar kan du skratta åt redan nu? Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig MEN det kan bli förbaskat mycket bättre genom rätt attityd!


Kommentarer
Postat av: stephanie persson

Ja,det gnälls alldeles för mycket.Livet och olika situationer blir inte alltid som man tänkt sig.Med rätt attityd blir det faktiskt mycket bättre.Din föreläsning är helt fantastisk,väntar med spänning när boken kommer ut.

2011-11-19 @ 17:29:05
URL: http://jespercaron.blogg.se/
Postat av: Q

Du stärker mig SÅ mycket, du kan få en att förvandla "drakar" till små "daggmaskar" TACK!

2011-11-19 @ 22:05:24
Postat av: Lena Christoffersson

Varför tenderar en del att göra följetong, exempelvis över olika typer av förseningar?

Inse alla,att vi behöver skruva ned tempot något, så att inte hela ens värld riskerar att raseras över något sådant med flygplanet du berättar. Många människor skulle verkligen behöva öva upp sig på att alltid tänka empatiskt,diplomatiskt och kreativt. Istället för enkelspårigt och o-nyancerat, och med stor dramatik, högt och ljudligt.(Alternativt så kunde de i alla fall hålla tyst i vissa lägen:)

2011-11-21 @ 10:46:47
Postat av: Dagsländan

Håller helt och hållet med dig!!

Tyvärr verkar det som om folk i allmänhet har lätt till att ta till klagandet när de inte har något annat att säga (när kallpratet om väder och vind är över och den jobbiga tystnaden är på ingång...)



Såå, lite mer positivt tänkande people! :)

2011-11-21 @ 23:18:05
URL: http://dagslanda.wordpress.com
Postat av: MioMio

Grabbarna - mina och övriga sommarkompisgänget tot 7 st mellan 11 och 16 - var på föreställningen Serendip på Teater Barbara. Handlar till viss del om detta tema kanske att det blir kanske inte som man tänkt sig men alternativet är lika bra eller kasnke ändå bättre!! Inte lätt att charma dessa grabbar men de gjorde det med besked! Känner att all hjälp man kan få att leda nästa generation på rätt tankar är fantastiskt.

2011-11-28 @ 09:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0