Im back - And this time i wont take any prisoners!

Det har varit en smärtsam inledning på 2012. En vana jag har haft de sista tio åren nu. För er nya läsare bör jag kanske berätta att jag har en skum smärta som kommer i foten och denna kommer runt juletid. Jag har varit hos bokstavligt talat 100-tals experter och testat mängder av kosttillskott och alternativ behandlingar. Ingenting har varit den magiska lösningen. Däremot har jag hittat ett antal felkällor.

Att leva med smärta innebär att man på allvar förstår innebörden i ordspråket En frisk människa har tusen önskningar och en sjuk människa bara en. Det är ingen absolut sanning men smärtan tenderar att reducera planer och önskningar för framtiden helt klart. Smärta gör att den mentala energin läcker som ett såll. Det går åt mängder med energi att bara hålla humöret uppe. Mina erfarenheter säger dessutom att ju mer smärta desto större läckage.

För mig har detta inneburit att jag i år provar att flytta fram min årsmålsättningsworkshop som brukar ligga i början av året. Det känns som om jag inte ger mig själv rätt förutsättningar om jag genomför denna när jag befinner mig i smärta. Läs gärna mer på http://www.jespercaron.se/trimap.pdf

Nu är jag däremot i allra högsta grad smärtfri. Det märks också på den eufori som uppstår när man helt plötsligt får tillbaka all mental energi. Det bubblar och sjuder av planer och kreativitet. Med andra ord inget ont som inte för något gott med sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0