Mindful90 - Längsta passet någonsin

Kör just nu ett program från min gode vän Ivar Vehler ifrån Norge. Hans hemsida är http://www.co-create.no/
Dessutom erbjuder han det hela gratis. Det är bara att ladda ner! Eller lasta ner som man säger på norska http://www.co-create.no/hjem/nedlastinger
 
I alla fall så körde jag hans 20 minuters träning idag vilket är alltså dubbelt så långt som mina vanliga pass. Det var en spännande insikt. Det spännande inträffar just när man väntar ut sig själv. Där börjar man verkligen se vilka spratt hjärnan ställer till med. Spännande också att se hur kroppen reagerar. Meningen är att man skall sitta aktivt men det är lätt att sjunka ihop.
 
Har fått lite mail från flera av mina kompisar som påpekar att jag är rätt ny på det här och ja så är det ju. Det är inget att hymla om. Dessutom är det ganska ovanligt att jag så öppet bjuder in i min egen läroprocess. (Fast å andra sidan har jag nog inte sett någon annan föreläsare göra det heller.) Efter att nu har läst en hel del och dessutom genomgått hela 8 program i mindfulness börjar kunskapen komma. Hoppas att du kan identifiera dig här.
 
Man måste inte vara bäst innan man börjar men man måste börja.
Det är OK att inte kunna i början. Är man bara öppen och vetgirig så kommer kunskapen efter hand.
Det är knappast något svaghetstecken att vara nybörjare på något. I synnerhet inte som vuxen. Som vuxen gäller det att göra sig till nybörjare ofta. Annars bevisar man bara för sigsjälv att man inte utvecklar nya områden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0