Familjebilder

 
Fick feedback från ett par att det skulle vara kul att se lite bilder på familjen. (Efter inlägget kring balans mellan arbete och familj) Kollade igenom bloggen och såg att min familj nästan aldrig är med. Om man inte känner mig kan man nästan få tron att jag lever själv och ingenting kan vara mer fel. Skall därför bli bättre på att få in lite bilder här och var på de övriga i familjen. Vi hade vattenkrig för en tid sedan. Jag köpte en raket som skjuts upp med vatten. Härligt kul.
 
 
Nomi är dessutom grym på att blasta. Don efter person helt enkelt. Jag kanske skall säga att jag oftast blir blötast. Det där med att leka och busa är himla kul. När man frågar ungarna vad de gillar mest så ligger det i topp: När mamma och pappa är med och leker. Är det vattenkrig så är jag dessutom gärna frivillig. :)
 
 
Hade med familjen på fotboll också för en tid sedan. Kör Mental konditionsträning med tjejerna i Bergdalen och det var kul att se dem spela. Har fått så grymt bra cred från tränarna på hur tjejerna har utvecklat sin mentala kondition när de hamnar i motgångsläge. Själv känner jag det mer som att få komma till dukat bord. Många av tjejerna kommer att spela i allsvenskan och en och annan i landslaget om ett par år. Just den här matchen var kul. Vi vann med 8-0. Bra jobbat tjejer.
 
Nomi och hennes kompis Jasmine tyckte väl att fotbollsmatch var så där som aktivitet. Korv och bröd mellan halvlekarna var betydligt mer uppskattat.
 
 
Vi har byggt koja också. Har fått färdigt del 1. Meningen är att det skall bli ett par våningar till.
 
Barnen gillar i alla fall kojan och det har varit kul att bygga. Minns det starkt när jag var med pappa och snickrade. Håller tummarna att även Neo kommer att känna så när han blir större.
 
Traditionellt midsommar firande är något som jag älskar. Musik och dans och fiskedamm och lite så där gammaldags nöjen. Det kittlar till på ett alldeles speciellt ställe i mig när det sker. Jag brukar dessutom vara en mästare på att köra ner i diket efter att man har slunkit både hit och dit. :) Varför skall bara ungarna slänga sig? Verkar hur korkat som helst att avstå från det bästa momentet i hela låten.
 
 
Här är det fiskdamm som gäller för Nomi.
 
 
På eftermiddagen firade vi hemma hos Justina och Henrik. Vi var 10 barn och 10 vuxna i deras hus. Det var hur kul som helst. Massor av spännande samtal. Har tänkte lite extra på den här midsommarfesten faktiskt. Det är inte mer än några år sedan vi flyttade till Viskafors. Nu har alla i familjen massor av bra vänner där. För mig är det viktigt att välja umgänge med omsorg. Det är en sådan lyx att ha så många fina och genuina och bra människor i sin omedelbara närhet. Känns Turbo Toppen helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0