Mindful90 rullar vidare

Neo för tre år sedan härmade mig när jag tränade Yoga. :)
 
Idag gjorde jag ett snabbt Mindfullness-pass på jobbet och det är verkligen värt att berätta om. Bakgrunden är att jag har haft ett antal "surdegar" som legat och som jag inte har känt för att ta tag i alls. Högen har dessutom bara vuxit och vuxit! Låt mig ge några exempel på vad vi pratar om här:
 
- Anmälan om Autogiro för trängselskatt.
- Ansöka om elektronisk registrering av löneuppgift hos försäkringskassan.
- Hantera en felaktigt utställd faktura.
- Läsa igenom nytt avtal för depåkonto. 8 sidor tråktext.
- Totalt 26 liknande ärenden...
 
Vet inte hur det är med dig men sådana här listor fullkomligt äter energi från mig. Det är inte det här jag är född till att göra. Detta är inte meningen med livet. Du hör ju själv hur på sin spets det blir. :) Det finns andra människor däremot som älskar det här... Dom brukar oftast välja en sådan karriär. :)
 
I alla fall så körde jag min 10 minutare mindfullness och döm om min förvåning hur jag efter det betade av alla 26 punkter på lite styvt två timmar. Dessutom med bibehållen entusiasm och härligt humör. Det kändes som om jag hade ett slags omsorg inför de här uppgifterna som jag inte brukar ha. En nyfiken närvaro till något som jag egentligen inte gillar. Det har legat en skön anda i luften. Det är detta mindfullness handlar om (i alla fall för mig) Att kunna skapa värde i situationer där jag tidigare inte sett något värde.
 
Idag fick jag verkligen se effekten av träningen på ett sätt som fullständigt övertygade mig. Det här är riktigt stort.
 
 

Kommentarer
Postat av: Henkis

Har gjort mej liknande erfarenheter sedan jag hakade på Mindfull90.^

2012-06-27 @ 13:39:55
Postat av: Martin

Det var precis den typen av upplevelser som för tio år sedan när jag började träna mindfulness, fick mig att förundrat fråga mig själv "varför har ingen berättat om det här för mig innan?" och "varför håller inte alla på med det här?"

Välkommen i gänget, Jesper :-)

2012-06-30 @ 01:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0