Rendezvous med Ericsson



Körde ett uppdrag för Ericsson som jag upplever fungerade riktigt bra. Har ett par nya delar som jag har lagt in i föreläsningen och i det här uppdraget funkade de nya delarna riktigt bra. Ett par tjejer kom dessutom fram efteråt och berättade att min gode vän Olof Röhlander var där förra året och körde en föreläsning och de tyckte att min föreläsning var precis lika bra och dessutom helt annorlunda mot Olofs. Först tänkte jag bara bort det där. Olof Röhlander blev årets föreläsare 2011. Jag känner för all del att jag är på rätt väg men det är en bit kvar innan jag upplever att jag förtjänar titeln årets föreläsare.  

Nu har jag däremot landat i vad tjejerna sade och känner mig väldigt stolt över att de faktiskt gjorde jämförelsen. Olof är en av mina förebilder och en god vän som givit mig tonvis med goda råd genom åren. Det här visar verkligen att jag är på rätt väg. Mer stolt blev jag över att de upplevde att det var helt annorlunda. I branschen finns det en hel del copycats och jag kan tänka mig att det är en och annan som tittar på hur Olof gör just nu. Jag kör min egen grej och det fungerar uppenbarligen bra det också.

Har haft ett dilemma kring det här med att lägga ut föreläsningar. Såg att min blogg blev rätt tråkig ett tag när det var idel publikbilder och inlägg från föreläsningar. Det är ju min vardag och lyckliga ögonblick och något som jag är väldigt stolt över men det kanske är mer spännande för mig än för er läsare... Har nu därför bara gjort inlägg kring vissa utvalda uppdrag. Men då finns förstås risken att någon känner sig osedd och undrar varför jag inte lade ut bilder från just deras uppdrag. Kanske tänker jag lite för mycket här men det är för att jag vill väl. :)

Kommentarer
Postat av: Henrik Nilsson

Kan du väcka en sådan som mej så har du alla möjligheter att bli Årets talare. Tack ännu en gång! /Henrik

2012-03-13 @ 13:30:07
Postat av: Jessika Gredemyhr

Instämmer med Henrik. Har inte sett någon annan föreläsare som har din ofantliga energi. Den smittar och sitter kvar.

2012-03-15 @ 08:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0