Bilder från de senaste 50 milen



Har hittat en ny grusväg som jag kör. Det knastrar så gott under däcken på mountainbiken. Dessutom så luktar skogen väldigt gott så här års.



Det är väldigt mörkt i cirka en mil när jag cyklar hem sent. Men så kommer det där ljuset vid avfarten in till Viskafors. Kommer alltid att tänka på Twilight Zone när jag ser det ljuset. Det känns lite hemtrevligt men ändå lite laddat och spännande. Förvånansvärt bra bild för att vara så mörkt.



Nytt rekord. Fick en snitthastighet på 33 kilometer i timman på mountainbiken på 3 milaturen häromdagen. Var helt slut när jag kom fram.



Ibland när jag cyklar till kontoret tar jag vägen om Kinna. Det blir totalt 6-7 mil på en dag. En skön sträcka. Dock finns det ett kort vägavsnitt där man byggt vägen så här. De tänkte nog inte på cyklister där. Dessutom är det inte alla som är lika bra som bilisten i Audin. KXC486. Borde skicka lite choklad för exemplarisk körning. Vissa är helt enkelt livrädda för att korsa den heldragna linjen (för då kan man ju få böter) utan väljer i stället för att försöka mörda en cyklist. Det är dock bara 500 meter det rör sig om så jag brukar mata på som bara fasen för att fort komma förbi. :)



Med tanke på den makalöst sköna sommarvärmen som vi har nu så blir det rätt svettigt på hojen.



Fick ett tips av Martin Karlsson, min gode vän att det gick att cykla en mindre väg mellan Borås och Viskafors. Tidigare kände jag bara till två alternativ. (1) Gamla Varbergs vägen den korta och enkla. (2) Nya Varbergs vägen. Lite längre och lite backigare och det alternativ som jag vanligtvis väljer. Numera har jag alltså en skogsväg som tredje alternativ. Dessutom finns det olika grusvägar att ta. Regementet I15 låg en gång där och det finns en uppsjö av mindre vägar att färdas på. Har provat ett par varianter hittills. Alla verkar dock hamna på känd mark i sista änden.



En av grusvägarna mynnar ut där Borås soptipp låg en gång i tiden. För ett antal år sedan när man gjorde om Borås till EKO kommun och började återvinna lade man ner den gamla soptippen och lade jord över. Nu är det ett stort gräsbeklätt berg istället. Det ser ut som Sound of music... (I alla fall om man har väldigt bra fantasi.)



Det fina med att cykla en timma i ösregn är att man på allvar piggnar till. Dessutom blir man så där svullen i hela ansiktet. Behövs ingen botox då. :) Det har varit mycket snack om botox på TV det senaste. Botox är verkligen ett bevis för vad vi som kultur värderar högst. I alla dom där debatt programmen sitter det dessutom alltid med samma tjej, som jag lyckligtvis inte kommer på namnet på. Hon är så besprutad att hon inte har några naturliga ansiktsuttryck kvar. Allting är paralyserat av nervgift. Fast det kanske är bra iofs att hon är den som skall representera ja sidan. För mer avskräckande exempel finns ju inte. Jag är inte 100 % negativ. Det finns mängder av exempel på personer som gjort lyckade plastikkirurgiska ingrepp. Var och en tar ansvar för sin egen kropp.



Månen gav nästan ifrån sig ett rymdskeppsliknande ljus. Coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0