PREMIÄR för nya föreläsningen i Stockholm!



Har arbetat precis hur hårt som helst för att få fram en ny föreläsning. Har alltid irriterat mig på alla föreläsare som kör samma material år ut och år in och aldrig förnyar sig. När jag själv började arbeta som föreläsare för 5 år sedan bestämde jag mig för att inte bli sådan själv. Dessvärre får jag väl erkänna att delar av det jag gjorde då hänger med fortfarande om än i en väldigt förfinad tappning. För två år sedan lanserade jag en ny föreläsning och nu åter en vilket i alla fall för mig bevisar att jag inte hör till den skaran som bara litar på sitt gamla material.

Premiären ägde rum i Stockholm och jag måste erkänna att jag var lite nervös. Det hela gick dock bra och jag fick en hel del skön feedback av åhörarna. En berättelse om Malin och mig fick särskilt fin respons. På plats fanns också Per på Svenska talare och han var också nöjd. Det känns riktigt bra! I publiken var det runt 400 personer. Lovely!

Föreläsningen handlar om behov. Har plockat upp det eftersom det har blivit lite av ett bortglömt ord inom den personliga utvecklingen. Konstigt nog eftersom det är så totalt avgörande för om man når sina mål eller inte. Du kan träna hur mycket mental träning som helst och ha hur fina målbilder som helst men om du har otillfredsställda behov kommer hela ditt inre streta emot precis hur mycket som helst. Obs att jag inte snackar ner varken mental träningen eller målsättning. Det är ju två av mina egna ämnen! Men rätt måste vara rätt.

Enda anledningen till att det kanske har försvunnit är väl för att det är lite osexigt. Lyssna på ordet bara... Behov. Det är inte lika suggestivt som vision, inspiration, motivation etc. Fast det skall jag ändra på.

Jesper Caron - När Du är i BEHOV av förändrging!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0