Bilder från turnén

 
Det var bra tryck i Västerås. På plats fanns dessutom ett par viktiga kunder i publiken. Kändes fint att kunna leverera ett bra resultat.
 
 
Har kört tre stycken föreläsningar tillsammans med Torkild Sköld i höst. Första föreläsningen körde vi i Borås och det gick hur fint som helst. I Malmö hade vi hittat formen rejält. Vi blev helt chockade över det gensvar vi fick. Det var det här vi hoppades skulle hända när vi bestämde oss för att göra en föreläsning tillsammans.
 
 
Förra veckan var vi i Göteborg och även det gick riktigt bra. Torkild Sköld och jag lärde känna varandra vid ett av mina absolut första uppdrag. Han var tydligen nöjd eftersom han genom åren tipsat om mig för olika företag. Behöver jag säga att jag är tacksam för det? När Torkild bestämde sig för att bli föreläsare för 1,5 år sedan ringde han och frågade om jag ville ge några råd. Tvekade inte en sekund. Har ju gjort 1 miljard missar och lärt mig en hel del under mina 6 år som föreläsare. Förhoppningsvis kunde jag bidra med något. Har dessutom sett honom ett 10 tal gånger senaste åren för att ge feedback. Detta har lett till en väldigt nära vänskap oss emellan. Känns precis hur bra som helst. Det är avgjort roligare att arbeta som föreläsare nu.
 
Sedan häpnar jag över hur snabbt han har utvecklats. Det finns föreläsare som varit i branschen i 10-15 år som inte levererar samma kvalitet som han gör. Det är alltså ingen tillfällighet att han fick priset Årets bästa nya föreläsare 2011 och att hans facebookblogg fullständigt exploderar. Det är mycket välförtjänt. Han jobbar hårt för det. En annan anledningen är att han är genuin. Det finns många lallare där ute som snackar en sak på scenen men som privat lever ett helt annat liv. Torkild är genomäkta och han har dessutom något viktigt att berätta. Det är en skön mix mellan skämt och allvar som jag tycker är så viktigt. Hatar när det blir för ytligt och glättigt eller för gravallvarligt. Det är konst att kunna balansera de båda och den konsten bemästrar Torkild. Har du ännu inte sett honom föreläsa så måste du bara göra det.
 
 
Till sist vill jag bara uttrycka en enorm tacksamhet för att Peter på Wimab har satsat på oss. De är väldigt noggranna med att bara jobba med de allra bästa. Det är Kaj Pollack, Mia Törnblom och Manuel Knight som gäller. Det kändes som ett stort förtroende att ha med sig Wimab i ryggen. Peter var dessutom väldigt nöjd med det vi gjorde. Han måste ha väldigt bra omdöme. hehehe :) 
 
Det är roligt att vara Jesper Caron nu helt klart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0