036 IN ACTION - Du är magisk!

Det blir en lite annorlunda utgåva av In Action den här gången. De senaste veckorna har varit mycket omvälvande för mig. Jag blev Skandinavisk mästare i humortal.  I coachstolen har jag haft några av mina största utmaningar någonsin. Jag har träffat människor som har blivit så kränkta och utnyttjade att jag tappar fattningen. Kan liksom inte ta in det riktigt. Har dessutom genomfört en mycket uppskattad föreläsningsserie tillsammans med Torkild Sköld. De enorma mängder lovord vi har fått är helt makalöst häftigt att läsa. 
 
När jag satt på tåget från Malmö till Borås för någon vecka sedan var jag helt paralyserad. Kontrasterna var så massiva att jag aldrig någonsin varit med om liknande. För åtta år sedan hade jag nog inte kunna tänka mig att jag skulle få förtroendet och möjlighet att uppleva allt det här. Gjorde därför ett försök att få ur mig det jag känner. Varför jag lägger all tid på dessa svåra möten när jag kunde valt en betydligt enklare karriär. Varför jag utsätter mig för det här när jag kunde ta ett vanligt jobb och leva enkelt med min familj.
 
För det finns en anledning och här är mitt försök att försöka återge den.
 
 
Det verkar ha träffat väldigt rätt för när jag publicerade den här på Facebook delades den snabbt av flera hundra personer och har nu setts av tusentals. Tror inte jag har nått ut på det här sättet någon gång tidigare. Tänkte därför att även ni In Action läsare skulle uppskatta dikten.
 
Vill du också dela den på facebook så finns den här:
 
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151201027022381&set=pb.574937380.-2207520000.1352453033&type=3&theater#!/photo.php?fbid=10151201027022381&set=pb.574937380.-2207520000.1352453076&type=3&theater
 
Önskar dig en helt makalöst bra helg!
 
Lev Nu - För allt vad du är värd!
 
Kram
Jesper
 
 
 
Prenumeration på In Action

Om du tycker att In Action är av värde för dig och Materialet gör skillnad i ditt liv så är jag tacksam om du rekommenderar det vidare till andra. Att bli prenumerant är mycket enkelt. Man besöker www.jespercaron.se och klickar på knappen ”IN Action”. Därefter fyller man i formuläret och sedan är man prenumerant!

Copyright © Actionplant AB - Innehållet i IN ACTION får kopieras och distribueras för ickekommersiellt bruk så länge som författarens namn, hemsida och kontaktinformation medföljer. Copyrighten upprätthålls av din personliga ärlighet och integritet.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Det här behövde jag höra just nu. Tack Jesper.

2012-11-09 @ 11:16:37
Postat av: Henrik Andersson

Det här var ta mej f-n det bästa jag har hört från dej. Känner hur jag växer inombords. Kul att du har med mej i filmen också. :):):) /Henke

2012-11-09 @ 11:30:59
Postat av: börje.mattsson

hej,detta träffar rakt in i hjärtat och själen,så jävla rätt,kommer fortsätta att läsa dina inlägg,

2012-11-10 @ 10:51:02
Postat av: Christina Dawson

Jesper, du berör mig hela tiden! Den här gången är inget undantag. Så glad att jag fått träffa dig - du vet att jag älskade den första föreläsningen jag fick vara med om i Borås! Och att sedan få fortsätta att ta del av dina tankar är guld! Fortsätt att ingjuta mod, styrka och kärlek i människor. Du behövs!!! Kram, Christina

2012-11-10 @ 18:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0