Jesper Caron Skandinavisk mästare i humortal

 
Hemkommen igen efter ett par intensiva dagar i Stockholm. Efter att ha segrat på lokal nivå och på regional nivå så var det dags för Skandinaviska mästerskapen i grenen humortal. Har fått en hel del frågor på vad den här tävlingen går ut på så här kommer lite små fakta.
 
Tävlingen arrangeras av Toastmasters International och är världens största humortävling. För att få lite proportioner på det hela kan sägas att det krävs hela 150 000 funktionärer för att rodda hela tävlingen runt om i världen. Under London OS hade man 70 000 funktionärer.
 
Som tävlande skall du sätta samman ett tal som skall vara mellan 5-7 minuter. Om du vid tävlingstillfället skulle avsluta före 4:30 och efter 7:30 så är du diskad. Utifrån en betygsmall som innefattar ett antal olika bedömningspunkter så som talupplägg, rekvisita, publik reaktioner, oväntade kast och överraskningsmoment, förmågan att uppnå syftet med talet, idéer och orginalitet, kroppsspråk, röstdynamik, säkerhet, entusiasm, lämplighet, god smak, uttal, ordval etc.
 
Alla dess bedömningspunkter är jätteviktiga. Jag har sett väldigt prominenta komiker åka ut tidigt just på grund av att de slarvat med detta. Talet var för all del jätteroligt men det fanns inget mer.
 
För egen del har jag nu vunnit lokala mästerskapet i Borås, regionala mästerskapet i Göteborg och nu Skandinavienmästerskapet i Stockholm.
 
16-18 november åker jag till Bonn i Tyskland för att tävla i EM.
 
Jag har egentligen aldrig betraktat mig som rolig även om jag alltid gillat att skoja. I många år var det stora problemet just att jag var den enda som skrattade åt mina skämt. Under mina sex år som föreläsare har jag dock jobbat hårt med det här. Som föreläsare är det viktigt att kunna locka fram skratt. Det lättar upp att få skratta av sig lite grann när man talar om de svårare ämnena. Skratt har en sådan förlösande effekt.
 
Principen jag har använt för att plocka fram mitt material är en enorm envishet. Jag har öppnat många musslor för att mina skrattpärlor med andra ord. Nu återstår ett par veckor där det gäller att laborera och trixa med talet för att plocka upp det ett antal pinnhål till.
 
Jag skall göra allt jag kan för att bli Europamästare!

Kommentarer
Postat av: Donaldset

Good day to every single one of our aquatic tranquility followers!

There's absolutely nothing quite like immersing yourself in a soothing jacuzzi after a grueling day. For people in search of the paramount calmness experience, a spa is genuinely unmatched.

Multiplicity is certainly the herb of living, and we truly pride ourselves on offering a broad assortment of whirlpools to meet every whim.

Superiority, to us, is not just an ordinary word. It's our emblem. All of our products undergo intense testing to ensure they always provide the prime meditation experience for countless years to come.

Our well-informed staff are always on hand to assist you in selecting the ideal jacuzzi for your requirements and residence.

Have you ever considered having your private relaxing haven? What else are your must-haves when it pertains to choosing the ideal spa? Let's converse relating to this!

Stay bubbly and comfy! By the bye, I created my own newfangled sales web page recently, one can view here: [url=https://southwestspas.com/bay-collection/]Professional hot tub installation solutions Anthem Arizona[/url]

2023-09-27 @ 06:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0