GearUp50!



Idag är en stor dag för mig. Jag sjösätter nämligen ett projekt som jag har tänkt på ett bra tag. Det handlar om att hitta en kosthållning som fungerar. För er som har följt min blogg så vet ni att jag gjorde en enorm uppryckning med träningen den 12 april förra året. Jag kallade det projektet för NewLife 101. Om du är ny läsare så kan du läsa mer här:

http://jespercaron.blogg.se/2010/april/new-life-101.html

Vad gäller träningen så blev New Life 101 en pangsuccé. Inte för att jag tränar 2 gånger om dagen särksilt ofta numera men jag tränar regelbundet, vanligtvis 3-5 gånger i veckan och det har egentligen inte hänt sedan jag slutade dansa.

Vad gälller kostdelen i NewLife101 så gick det lite sämre. Det finns många anledningar till det men den viktigaste var att jag inte riktigt vågade köra fullt ut och att jag inte kände att jag visste vad som var rätt. Jag har ägnat en enormt massa tid att studera olika modeller under året och känner nu att det är dags att fullfölja.

Jag kallar den här insatsen för GearUp50!

Idén bakom namnet är att "GearUp" matchar syftet och siffran "50" att jag har femtio dagar på mig innan det har gått ett år. På så sätt kan jag säga att jag uppnådde hela målet inom ett år. Bra va?

Förutsättningarna är följande:

+ Det skall vara möjligt att vara konsekvent. Har hört av en hel del människor som har provat extremdieter att de är fullständigt slut mentalt efter en tid. Där vill jag inte hamna. För min del har jag sett att de många resorna ibland har gjort det svårt att få till en bra kost. Under GearUp50 skall jag uppfinna lösningar på alla de utmaningar med mat som allt mitt resande utsätter mig för.

+ Det skall vara vetenskapligt grundat. Jag själv var ju inne på veganspåret en gång och det visade sig få katastrofala följder för min kropp. Jag tror fortfarande att det är viktigt att få i sig mycket från växtriket men jag är också ett bevis för att det inte fungerade för mig att leva helt på denna kost. Med andra ord skall det vara en allsidig kost!

+ Det skall vara möjligt att njuta! Problemet för mig har tidigare varit att allt som jag tycker är gott är onyttigt och allt som är nyttigt smakar skit. Är det någon som känner igen sig? Där får man ändå säga att hela min veganresa har varit värdefull eftersom jag har lärt mig att uppskatta de mer fräka smaker som grönsaker har. Under GearUp50 skall jag hitta nya recept som gör det möjligt att äta gott och nyttigt på samma gång.

Nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: Jonas

Tack för en inspirerande blogg. Lycka till!

2011-03-01 @ 09:49:19
Postat av: Emilie J

Skall bli kul att följa med på din 50 dagars. :):)

2011-03-01 @ 11:22:24
Postat av: Pasi

Stort Lycka Till!

2011-03-01 @ 12:14:22
Postat av: malin

Lycka till,kör så det ryker och glöm inte att vila också :)

2011-03-01 @ 23:41:44
URL: http://malinminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0